W związku z nadchodzącym kolejnym Festiwalem Themersonów SkArPa w Płocku, Książnica Płocka im. Władysława Broniewskiego przygotowuje trzecią edycję GRY MIEJSKIEJ Stefan na wagarach…, która w swym zamierzeniu ma przybliżyć uczniom gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych postać i twórczość wyjątkowego Artysty i wybitnego płocczanina Stefana Themersona oraz  jego nie mniej zasłużonej dla miasta Rodziny.

Jak przekonaliśmy się podczas dwóch poprzednich edycji gry, jej walory edukacyjne i poznawcze – idąc w parze z elementami zabawy – dały młodzieży pole do kreatywnego popisu i podobały się zarówno adresatom projektu, jak również ich opiekunom. Jesteśmy przekonani, że w tym roku będzie podobnie i zapraszamy do  udziału w grze zaplanowanej na 22 października 2015 w godzinach przedpołudniowych.

Na zgłoszenia trzy – do pięcioosobowych drużyn (wraz z opiekunem) czekamy w Książnicy Płockiej do 16 października (piątek) 2015 r. do godz. 15.00 – numery telefonów: 24 268 00 33 i 24 262 86 17. Zgłoszenia można też nadsyłać drogą elektroniczną na jeden z poniższych adresów: sekretariat@ksiaznicaplocka.pl lub oswiata@ksiaznicaplocka.pl z dopiskiem „Stefan na wagarach” – zgłoszenie.

Stefan na wagarach … – gra miejska dla młodzieży szkolnej
  1. Gra rozpocznie się 22 października 2015 o godz. 10.00 w Muzeum Żydów Mazowieckich i będzie prowadzona w obrębie Starego Miasta. Szacujemy, że czas całego przedsięwzięcia nie przekroczy dwóch i pół godziny.
  1. Każdy zespół będzie miał do zaliczenia przejście przez 4 punkty zadaniowe, w których trzeba będzie odpowiedzieć na zadane pytania lub wykonać zadanie tematycznie powiązane z życiem i twórczością Stefana Themersona i/lub członków jego najbliższej rodziny oraz – w najbardziej podstawowym zakresie – religią i tradycją żydowską.
  1. W chwili rozpoczęcia GRY każda grupa otrzyma KARTĘ UCZESTNICTWA z rozpisaną kolejnością, trasą i przewidywanym czasem przejścia od punktu do punktu oraz wywiązania się z kolejnych zadań.
  1. Zadania i pytania zostaną przygotowane w dwóch stopniach trudności – dla gimnazjalistów i dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
  1. Zakończenie GRY i rozstrzygnięcie rywalizacji drużyn oraz wręczenie nagród najlepszemu zespołowi w danej kategorii wiekowej (gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne) nastąpi zaraz po zakończeniu GRY w jednym z wybranych punktów zadaniowych – informacja o miejscu rozstrzygnięcia zawarta będzie w KARCIE UCZESTNICTWA.
  1. Uwaga! GRA może się odbyć w dwóch turach (początek II tury o godz. 12.15), jeśli liczba zgłoszeń przekroczy jednorazowe możliwości organizacyjne.
  1. Zainteresowanym grupom prześlemy folder z bibliografią pomocną w przygotowaniu do udziału w GRZE.

 

Więcej o Festiwalu Themersonów SkArPa na stronie www.themerson.pl 

 

O Autorze

Podobne Posty